אני זוכרת את הפעם הראשונה שאני ניסיתי להחליף את הטבעת ספטום שלי. עשרות ניסיונות והרבה נשימות עמוקות “אני יכולה לעשות את זה”. ובסוף מצאתי את עצמי שוכבת על הרצפה עם רגליים על הקיר. כשחברה עם פנס בתוך באף שלי מנסה לכוון אותי לתוך החור “קצת ימינה.. לא! עכשיו קצת שמאלה.. כן שם בדיוק.. לא שם.. לא לוותר את כמעט מצליחה”. עד שהבנתי שאני פשוט לא יכולה לעשות את בעצמי! מיותר לציין, שזה גם פשוט היה מוקדם מידי. ושהעגיל שלי עדיין לא החלים לחלוטין. קצת אימפולסיבי מצידי.. אני יודעת – פשוט כבר לא יכולתי להתאפק!

מי כמוני יודעת שזה כל כך קשה לחכות עד שאפשר להוציא את הפירסינג הרפואי הפשוט. כי את כבר מתה להחליף אותו בטבעת ספטום מיוחדת שתמיד חלמת עלייה. ושאת יודעת שתראה עלייך מעולה.

אז מתי זה זמן טוב?

שהספטום הרפואי שלכם החלים לגמרי אתם תרגישי את זה בבירור! בכל פעם שתזיזו קצת את הראש, תרגישו את הספטום שלכם תלוי בחופשיות בתוך האף.

ואם את מרגישה שהעור מסביב לספטום שלך עדיין צמוד ואדוק לטבעת, או כשאת מרגישה שיש קצת התנגדות של הפירסינג לזוז כשאת מנסה לשחק איתו, זה אומר זה העגיל לא 100% החלים. אבל זה עדיין לא אומר שאת לא יכולה להחליף את הטבעת.

אם אתם עדיין מרגישים עקצוצים, כואב כשאתם נוגעים בעגיל או שהמקום עדיין אדום ורגיש. זה אומר שזה עדיין מוקדם מידי להחליף את העגיל. אני יודעת שזה ממש קשה אבל אתם חייבים לחכות עוד קצת זמן – זה שווה את זה!!

למרות שגם אם הספטום שלכם לא 100% החלים זה לא אומר שאתם לא יכולים להחליף את העגיל. אבל זה כן יכול להיות קצת יותר קשה, לגרום לחרדה קלה כשתחשבו שכבר איבדתם את העגיל לתמיד 🙂

שנייה לפני שאתם מוציאים!

דבר ראשון, אם המראה שלכם תלויה מעל הכיור, תחסמו את חור הביוב!
תשתמשו בפקק, חתיכת נייר, קופסא או בחתול.. כל דבר. רק אל תעשו את הטעות הנפוצה ביותר ואז תבכו כשהספטום ייפול לתוך צינור הביוב!

תשתפו ידיים היטב, מששו עם ידיכם ומצאו איפה ממוקם הפירסינג שלכם. כחו את הזמן, ותלמדו להכיר אחד את השני! בגלל המיקום זה ממש קשה ועד בלתי אפשרי לראות את המקום, אז תוודאו שאתם יודעים איפה החור ממוקם.

תכינו את טבעת הספטום החדשה שלכם שאתם עומדים להכניס לאף. פתחו אותה מעט בעזרת כיפוף זהיר וקטן החוצה. הניחו את הספטום על מצע נקי (נייר טואלט, נייר סופג וכו). חטו את התכשיט פירסינג שאתם עומדים להכניס לחור משני הצדדים ואת ידיכם בעזרת צמר גפן עם החומר חיטוי שהמליץ לכם הפירסר שעשה לכם את הפירסינג.

החלפת העגיל

ואז, פתחו בזהירות את אחד הכדורים של העגיל פרסה הרפואי שלכם ובעדינות התחילו למשוך אותו החוצה. עצרו כשהעגיל מגיע לקצה וכמעט יוצא, בשלב הזה אתם יכולים לקחת את טבעת הספטום החדשה שלכם. הצמידו את הקצה של העגיל החדש לעגיל הרפואי ודחפו בעדינות את העגיל החדש פנימה תוך כדי שאתם מוציאים את הישן החוצה כך שהעגיל הישן מראה לעגיל החדש את הדרך פנימה בבטחה.

אם אתם מוצאים שדרך זו קצת קשה, פשוט תוציאו את הפירסינג פרסה החוצה, קחו נשימה עמוקה ובזהירות נסו למצוא את החור שוב עם הפירסינג החדש.

אם הספטום שלכם עדיין לא החלים לחלוטין. זה יכול לקחת לכם קצת יותר זמן למצוא את החור.

תשתדלו להיות ממש עדינים ולא לחטט בחור יותר מידי. והכי חשוב לא להיכנס ללחץ – החור שם הוא לא נעלם בשנייה, הוא רק התכווץ קצת. לידיעה כללית חור שהחלים לגמרי לא יתכווץ ויהיה די קל למציאה.

אחרי כמה ניסיונות, הקפידו לחזור ולנקות את תכשיט הפירסינג שלכם ואת החור שוב עם חומר החיטוי.

כשנראה לכם שמצאתם את החור, יכול להיות שתצטרכו לתת לעגיל דחיפה קלה פנימה וחזרה לחור. חור שהחלים לחלוטין יכנס בקלות לחור.

ברגע שהעגיל בפנים, אששש! עברתם את המשימה בהצלחה!! סובבו את העגיל ותדחפו אותו עד קצה הטבעת כך שהיא תחזור לצורתה המקורית העגולה. נקו שוב את האזור עם חומר החיטוי שלכם כדי לוודא שלא תגרמו לשום אינפקציה אפשרית.

הצלחתם לעשות את זה לבד?

גם אם לא הצלחתם, אל תתייאשו ותישארו עם הספטום פרסה.. במקרה הכי גרוע תמיד תוכלו ללכת לפירסר שלכם לבקש עזרה. הם ישמחו לעזור!
ספרו לנו איך הייתה הפעם הראשונה שלכם כשניסיתם להחליף את טבעת הספטום בפורום שלנו.

לעוד מידע על עגיל ספטום