הוראות טיפול בעגילים

עשיתם עגיל חדש? מזל טוב! עכשיו הוראות טיפול בעגילים הופך להיות הנושא שהכי צריך לעניין אותכם.
איך לטפל בפירסינג? זאת השאלה הראשונה שמדאיגה את כולם. מיד לאחר שעשיתם פירסינג חדש והאדרנלין הראשוני ירד.
האומנם אין לנו איך להפוך את תהליך ההחלמה למהיר יותר. אבל יש כמה דברים שאתם בהחלט יכולים לעשות כדי לא להאט אותו!
אז כדי להבטיח את הטיפול הטוב ביותר לעגיל, החלמה קלה וללא עיקובים. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת בעמוד אחד:

איך להכין מי מלח לחיטוי?

מי המלח שמכינים בבית הם החיטוי הטבעי והמומלץ ביותר לעגיל החדש שלכם. לוקחים כוס וממלאים חצי ממנה במים פושרים. לאחר מכן מוסיפים כפית מלח ים ומערבבים. עם קיסמי אוזניים מחטאים בזהירות את איזור הנקב. קלי קלות.
דרך אגב, אתם לא צריכים להכין מי מלח כל יום שוב ושוב. אם יש לכם איזה צינצנת עם מכסה, שימנע חדירה של חידקים ואבק, אתם תוכלו לאכסן את מי המלח. כמובן שצריך לחדש את מי המלח כל שבוע-שבוע וחצי.

הוראות טיפול בעגילים חדשים

כשמדובר בעגילים חצוניים כגון: עגיל הליקס, עגיל טראגוס, עגיל בטבור וכו מומלץ לחטא פעמיים ביום עם מי מלח. ניתן גם למרוח משחת פנטן פלוס אחרי. זו משחה מצויינת לשמור את איזור הנקב נקי ומעודדת איחוי מהיר. יש למרוח כמות קטנה כדי לאפשר לפצע לנשום.

חיטוי וניקיון של פירסינג בתוך בפה: גרגור מי מלח הוא מאוד מומלץ! רק לגרגר ולירוק (בלי לבלוע). זה מחטא את אזור חלל הפה ועוזר מאוד להחלמה. בימים בראשונים מומלץ להימנע מאלכוהול, עישון, מאכלים חמים ומאכלים מתובלים. תנסו להיצמד למאכלים קרים ורכים. בדרך כלל, לוקח לפירסינג שלושה-ארבעה ימים עד שתרגישו הקלה. ואז תוכלו לחזור לאכול רגיל.

חיטוי עגיל חדש

אסור לשכוח. זה חשוב לחטות את איזור העגיל אבל זה לא פחות חשוב לחטות את העגיל החדש שנייה לפני שאתם שמים אותו.
סביר להניח שאם אתם הולכים אל הפירסר הוא אוטומטית יעשה את זה עבורכם אפילו בלי שתרגישו. אבל הפירסר לא יחליף לכם את כל העגילים לנצח. חשוב לזכור שלפני שאתם מכניסים עגיל חדש או ישן לחור אתם חייבים לוודא לחיטאתם אותו כראוי. איך תעשו זאת?
אתם תמיד יכולים להכין תמיסת מי מלח בבית ופשוט להשרות שם את העגיל החדש לכמה שעות ואז לייבש אותו הייטב ולהכניסו. או לסירוגין, אתם יכולים לנקות אותו עם ספריי חיטוי אלכוהולי שקניתם בסופר פארם. לייבש את העגיל לפני שאתם מכניסים אותו לנקב. טיפ חשוב למשתמשים בספריי חיטוי אלכוהולי, הספריי נועד אך ורק לחיטוי העגיל עצמו ולא את הנקב! תנסו כמה שפחות מגע של אלכוהול עם הנקב והגוף שלכם. אלכוהול הוא לא המחטא האידיאלי לחורים שלכם.

הערה: קחו בחשבון שזה לא חיטוי שמתאים לתכשיטים לעשויים בכסף סטרלינג 925 אמיתי

הוראות טיפול בעגילים קיימים וסימנים לאינפקציה

איך אני יודע שיש לי אינפקציה?

  • נפיחות שנראית לכם חריגה
  • כאב הולך וגוברֿ
  • בועה שגדלה
  • הפרשות
  • צבע לא שגרתי
  • גירוי
  • חום

יש לזכור שגם במקרה של אינפקציה אין להוציא את העגיל ממקומו! אם תוציאו את העגיל, יש חשש שהעור ייסגר על האינפקציה מה שעלול לתקוע את הזיהום בתוך הגוף. תופעה זו הופכת את הזיהום לפנימי ועלולה לגרום להסתבכות מסוכנת ומיותרת. במקרים אלו יש להשאיר את העגיל הרפואי בפנים ולתת לאינפקציה לעבור. וכמובן, שאם זה מחמיר יש לגשת להתייעצות עם פירסר או רופא – הוצאת הפירסינג תתבצע רק בהנחייתם.

מה גורם לזיהום בעגיל?

  • לגעת בעגיל בלי לשטוף ידיים קודם
  • התקלות העגיל בשער, במשקפיים, בבגד וכו
  • בושם ומוצרי טיפוח למיניהם
  • זעה
  • אבק
  • ענידת עגילים זולים שעשויים מניקל ו/או אלואי

חשוב לזכור שגם עגילים ישנים יכולים לקבל אינפקציה. החלפה לעגיל חדש שלא ניקיתם אותו היטב לפני או אם קיבלתם מכה בעגיל, אלו סיבות שכיחות מאוד. ובמקרים כאלו, חשוב לעקוב אחרי העגיל ולראות שאתם בטפלים בו כראוי והכי מהר שניתן.

הוראות טיפול בעגילים

איך מטפלים באינפקציה?

אז בתור התחלה לכו למטבח ותכינו לעצמכם מי מלח על פי הוראות המתכון הבא. ותתחילו לחטא את העגיל במרץ שלוש פעמים ביום. זה לבד עשוי לעזור המון ויש סיכוי שלא תצטרכו לעשות עוד משהו.

עוד שיטה שנחשבת לטבעית זה טיפול בשמן עץ התה. איך שמים? יש למהול את השמן עם קצת מים ולמרוח בעדינות על הנקב. אבל אנחנו ממליצים להתייעץ עם פירסר לפני השימוש. מכיוון ששמן זה הוא מאוד חזק ולא מתאים לכל סוגי העגילים.

וכמובן, משחת סינטומצין. זו משחה מעולה למלחמה בזיהום. שתדעו שזו משחה שדורשת מרשם רופא. אין מה להיבהל הרופא יידע בדיוק למה אתם צריכים אותה. תמרחו אותה פעמיים ביום אחרי החיטוי מי מלח שלכם והיא עובדת כמו קסם.

טיפ מצל חיים: אל תחכו לראות עם האינפקציה מתפתחת. ככול שתתחילו לטפל בזיהום מהר יותר ככה תמנעו מכאבים וסיבוכים. גם אם זה סתם תחושת בטן, תטפלו עם מי מלח עכשיו ואל תחכו לרגע האחרון.

איך להימנע מאינפקציה?

  • תנסו ללבוש בגדים נוחים, שעשויים מבד נוח כגון: כותנה או משי. לא כמו הבדים הסינטטים, אלו הם בדים שמאפשרים לפירסינג לנשום.
  • אפשר לחזק את הגוף עם תוספי תזונה כגון: ברזל, ויטמין B, ויטמין C ואבץ הם עוזרים לגוף בתהליך ההחלמה.
  • לשתות הרבה מים! מים מנקים את הגוף שלנו ועוזרים לתהליך ההחלמה.
  • תנסו לא לישון על העגיל החדש. מה שאומר שאם עשיתם עגיל באוזן תנסו לישון על הצד השני ואם עשיתם עגיל בטבור לא לישון על הבטן.
  • תזכירו לעצמכם כל הזמן לא לגעת העגיל ולתת לו לנוח. ככול שתגעו בו פחות יותר טוב!
  • במידה ואתם רוצים להחליף עגיל. כל עגיל חדש או ישן, רצוי להשרות את העגיל במי מלח לפני שהכנסתם אותו לחור.


מה לא לעשות?

בהוראות טיפול בעגילים חשוב מאוד לדעת גם מה לא לעשות וממה להימנע כדי למנוע סיבוכים וזיהומים מיותרים.

  • לא להשתמש במלח שולחן לחיטוי! יש להשתמש במלח ים טבעי (וניתן להשיג כזה בסופר)
  • אף פעם אל תגעו בעגיל עם ידיים מלוכלכות. וכמובן, אל תתנו לאף אחד אחר לגעת בפירסינג שלכם.
  • תנסו לא להזיז את העגיל. שלב ההחלמה מאוד קריטי ורגיש חשוב לתת לעגיל את הזמן שלו להחלים בלי הפרעות. ומיותר לציין, אל תנסו להחליף את העגיל בתקופה הזו.
  • תנסו להרחיק את השיער מהפירסינג החדש מהסיבה הפשוטה שהשיער מלא בשמנים ובקטריות ולכן עלול לגרום לזיהום.
  • חשוב להרחיק מוצרי טיפוח וקוסמטיקה מהעגיל. תמרחו אותם מסביב ושלא יבואו במגע ישיר עם העגיל.
  • לא לנקות את הפירסינג יותר ממה שמומלץ. ניקיון חשוב אבל גם לא בהגזמה. כשאתם מנקים את העגיל אתם מנקים את כל סוגי החיידקים. גם את החיידקים הטובים שהגוף שלנו דווקא כן צריך להחלמה.
  • שחייה בברכה, ים, אגם, מעיין וכדומה אינה מומלצת. יש להימנע מפעילויות אלו עד החלמה מלאה של העגיל! אם אתם חייבים לשחות, אז תשקלו לעטוף את העגיל עם משהו שימנע חדירה של מים לתוך העגיל החדש.
  • כשמנקים את העגיל, אסור להשתמש במי אלכוהול או במי חמצן. אלו חומרים שמייבשים, סותמים את נקבוביות העור ומפריעים לתהליך ההחלמה התקין של הגוף.

הוראות לטיפול בעגילים – זמני החלמה

זמן ההחלמה הוא מאוד אינדיבידואלי ומשתנה מאדם לאדם. כדי לעזור לנקב להחלים כמה שיותר מהר תוודאו שאתם מטפלים בו הייטב ולפי ההנחיות. תוך שמירה על ניקיון והיגיינה אישית.

זמני ההחלמה סטנדרטים:

עגילים בתוך האוזן: 4-8 שבועות. זמן ההחלמה לחורים שניים, שלישיים, רביעיים וכו’ עלול להיות קצת יותר ממושך.

עגיל הליקס: 8-12 חודשים.

פירסינג דאיית: 4-8 חודשים.

עגיל רוק: 6-18 חודשים. טיפול בעגיל רוק מאוד חשוב וזמן ההחלמה תלוי בו מאוד

עגיל בגבה: 2-4 חודשים.

נזם: 3-6 חודשים.

ספטום: 2 חודשים (עד לעובי של עד 16ga). 

שפה תחתונה: 2-3 חודשים.

עגיל בלשון: 3-4 שבועות.

פירסינג בטבור: 12 חודשים.

עגיל בפיטמה: 3-6 חודשים לנשים, 2-4 חודשים לגברים.

מאוד חשוב לדעת איזה פירסינג יש לכם ומה הדרך הטובה היותר לטפל בו כראוי. בפירסינגס אנחנו עושים מאמצים כדי לתת לכם את כל המידע שאתם צריכים במקום אחד. בשילוב חנות שמציע לכם עגילים מיוחדים ומהחומרים הכי טובים.