החומר כן קובע

החומר ממנו עשוי העגיל שלכם מאוד חשוב! במידה וזה עגיל רפואי לחור חדש או במידה ואתם יודעים שיש לכם רגישות למתכות מסויימות. מאוד כדי שתדעו איזה מתכות יהיו לכם טובות מראש! איזה חומרים הם היפו-אלרגניה ולמה עדיף לכם טיטניום מאשר זהב 9 קרט! תדעו שבחירת המתכת הנכונה תחסוך לכם הרבה כאב ואנרגיה.

חושבים על עגיל חדש?
בואו נעשה את זה נכון

לקביעת תורים >>

פירוט לפי חומר:

זהב

בעיקרון החומר המומלץ ביותר לכל עגיל או פירסינג הוא זהב.
זהב טהור הוא החומר שהולך הכי טוב עם הגוף שלנו ולכן, אין איתו כמעט סכנה למעט אנשים שיש להם עור עם רגישות לזהב או למתכות בכלל.
כמובן שככול שהזהב יותר טהור, והקראט יותר גבוה, כך התכשיט איכותי יותר (ריכוז גבוה יותר של זהב ופחות מעורב עם מתכות אחרות). לעגילים לא מומלץ לקנות זהב שהוא פחות מ14 קרט. כי אז ריכוז המתכות האחרות גבוה וזה עלול לעשות זיהום למי שרגיש.

טיטניום

טיטניום, היא מתכת קלילה מאוד מומלצת לפירסינג.
זאת מתכת שהולך די טוב עם הגוף שלנו ולכן החשיפה לזיהומים ואינפקציות היא קטנה יחסית.
אנחנו תמיד ממליצים על טיטניום כעגיל הרפואי. או להחליף לטיטניום אם אתם מרגישים התחלה של אינפקציה. הוא חומר היפואלרגני שעוזר לעגיל להתאחות בצורה טובה. בתוך עגיל טיטניום אין ניקל ולכן זו מתכת מעולה לאנשים אלרגנים ו/או רגישים.

החיסרון העיקרי של מתכת זו היא הצבע שלה. הצבע של הטיטניום הוא כסוף אפור – קצת כהה. כמובן שיש טיטניום בצבעים נוספים אבל קחו בחשבון, שהם כולם קצת יותר כהים.
מה שטוב עם טיטניום, הוא שכדאי לקבל את הצבע שלו הוא עובר תהליך מיוחד, שנקרא אנודיזציה. ובתהליך הזה קובעים את הצבע שלו. מה שאומר שהוא לא ציפוי הוא כל כולו מבפנים ומבחוץ באותו צבע. ולכן, הוא לא משנה את צבעו עם הזמן.
חיסרון נוסף של הטיטניום זה שמאוד קשה לעבד וליצור איתו. זאת מתכת שנחשבת קשה לעיבוד ולכן, כמות העיצובים של עגילי פירסינג מטיטניום, היא מוגבלת.

פלדה רפואית

פלדה היא האופציה הזולה מבין כל המתכות. היא נקראת גם מתכת אל-חלד או סרג’יקל סטיל. היא מתכת מאוד מקובלת לעגילי פירסינג והיא קיימת עם המון עיצובים מיוחדים.
הפלדה הרפואית נחשבת למתכת טובה והיפו-אלרגנית כמו גם הזהב והטיטניום.
אבל לאנשים רגישים שיש נטייה לאינפקציה היא עלולה להיות אופציה פחות טובה.
פלדת האל-חלד מיוצרת עם אחוז נמוך של ניקל שהוא חומר שהרבה אנשים רגישים אליו.
מינון הניקל במתכת אל-חלד הוא מאוד נמוך ולכן לרוב האנשים אין תגובה אלרגית למתכת זו.
אבל למי שיש רגישות גדולה יותר ונטייה לאינפקציות, אנחנו ממליצים ללכת על אופציה של טיטניום או זהב.

ביופלאקס / סיליקון

עגילי סיליקון או עגילי ביופלאקס עשויים מחומר גמיש. הוא היפואלרגני ולכן הרבה אנשים נוטים להחליף אליו בזמן אינפקציה. לרוב הוא בצבע שקוף או לבן חלבי. ולכן, מרבים לקורא לו גם עגיל קיפר, הכוונה שהוא שומר על החור פתוח אבל הוא פחות בולט לעין ויותר קל להצניע או להסתיר את העגיל. עגילי סילקון גם טובים עם אתם רוצים לעבור ניתוח ואתם לא רוצים להוציא את העגיל לגמרי. מכמובן שכל העגילים לטבור לזמן ההריון עשויים מבחומר הגמיש שמתעצב בהתאם לבטן הגדלה בלי לפצוע אותכם.

כסף סטרלינג 925

כסף אמיתי זה חומר שהרבה אנשים אוהבים. יש לו צבע יפייפה והאיכות שלו מעולה. קל לנקות אותו והוא תמיד חוזר לצבעו המקורי. אבל כסף משחיר עם הזמן ודורש ניקיון ותחזוק תקופתי. כסף מומלץ יותר לעגילים רגילים בתנוך האוזניים ובנזמים. כי אלו עגילים שקל להוציא לחטא, לנקות ולהחזיר. כסף שמשחיר עלול לגרום לאינפקציה ולכן הוא פחות מתאים לעגילי פירסינג.

כל סגסוגת אחרת של מתכות לא מומלצת בכלל לאף עגיל ולאף אחד.

חומר? מה זה עגיל רפואי?

כשאנחנו אומרים עגיל רפואי, אנחנו מתכוונים לעגיל הראשון שאנחנו שמים בנקב חדש. ככה שהעגיל החדש שלכם יוכל להיחשף למים ללא חשש מהחלדה או השחרה. ושאין בו מינון גבהה של סגסוגות שעלולות לעורר אינפקציה.
וכמובן, שהוא יהיה קל וקטן יחסית. ככה שהוא כמה שפחות יפריע לכם בהתחלה. חשוב לחשוב על מיזעור מכות וחיסוך של העגיל עם בדים/שיער. והכי חשוב שלא תרגישו שאתם צריכים לגעת בו כל הזמן.