עגילים אוראלים

עגילים אוראלים הם פירסינג נפוצים במיוחד והיום רבים בוחרים להתחורר דווקא באזור חלל הפה. פירסינג לברט, פירסינג מדונה, פירסינג מדוזה, עגיל סמיילי, עגיל בלשון, עגיל סנייק איי, סיידליפ, עגיל בלשון ועגיל בלחיים, הם כולם נחשבים עגילים אוראלים. כאמור, עגילים אורלים הם כל עגילים שנמצאים בחלל הפה.

עגילים אורלים הם בהחלט תוספת מגניבה אבל כדאי להיות מודעים לכמה בעיות שעלולות להגרם בגלל העגיל:

  1. זיהומים: הפה שלנו רחוק מלהיות נקי. הפה מלא בחיידקים ובקטריות שמגיעים מהאוכל, שתייה ונשימה. וחור חדש עלול להזדהם בקלות ולפתח אינפקציה. ולכל המעשנים שביננו עישון רק מגביר את הסיכון לזיהום – המלצה חמה ותרו על הסיגריה בזמן תקופת ההחלמה של העגיל.
  2. סדקים ושברים בשיניים. נשיכה לא נכונה בעגיל עלולה לסדוק או לשבור לכם שן.
  3. מחקרים מראים שקיים קשר ישר בין העגיל האורלי לנסיגת חניכיים

אז מה עושים עם עגילים אוראלים?

  • עגיל אורלי דורש תחזוקה תמידית, צחצוח שיניים ושמירה על פה סטרילי כמה שאפשר.
  • תנסו להימנע מעישון, אכילת מסטיק וסוכריות במיוחד בזמן החלמת העגיל.
  • לא לשחק עם העגיל! אנחנו יודעים שזה הכי קשה בעולם.. אבל זה ממש לא מיטיב עם העגיל שלכם.
  • לא לכסוס ציפורניים! הציפורניים שלנו ובגדול הידיים שלנו רחוקות מלהיות סטריליות. זה רק עלול להוביל לזיהומים מיותרים.
  • לא להכניס חפצים כמו עיפרון, עט, הקצה של המשקפיים או כל מה שהוא לא נקי לפה.

אחרי שהעגיל חלים לחלוטין אפשר לנשום קצת. אבל תנסו לא לאכול, לישון ולעשות פעילות ספורטיבית עם העגיל. במקרים אלו עדיף להוריד את העגיל ולהחזיר אותו אחרי צחצוח שיניים קל.

טיפים לעגילים אוראלים נפוצים:

עגיל בלשון

הוא פירסינג אורלי ממש נפוץ. קחו בחשבון שבהתחלה הפירסר שם לכם מוט יותר ארוך. כדי לאפשר למקום להתנפח ולהחלים בצורה טובה. עם זאת, אחרי שהעגיל החלים, מומלץ להחליף לעגיל עם מוט קצר יותר. וכך להקטן את החיכוך של העגיל עם השיניים והחניכיים. עגילים מסיליקון דווקא מאוד מומלצים בגלל הרגישות של המקום. עגילי סיליקון הם רכים יותר וגמישים יותר ובגלל זה החיכוך שלהם עם השיניים והחניכיים עדין יותר.

עגיל לברט: עגיל מדוזה, עגיל מדונה, עגיל סיידליפ, עגיל בלחי ועוד

גם כאן ודאו שהאורך של המוט שלכם לא ארוך מידי. שהוא כמה שיותר צמוד לשפה ושיש מינימום חיכוך עם השיניים. גם פה יש מצב שתמצאו שעגילי לברט מסיליקון עדיפים יותר ואף נוחים יותר.

עגיל הורטיקל לברט

אולי הפתרון המושלם עבורכם. זה עגיל מיוחד ויפה שלמעשה לא נחשב אוראלי! העגיל אומנם ממוקם באמצע בשפה התחתונה אבל הוא לא מגיע לאזור הפה בכלל! ומכאן שאין מה לדאוג מבעיות חניכיים ושיניים.    

בקיצור פירסינג אוראלי הוא מגניב אבל כדאי להיות מודעים אליו ולטפל בו היטב. להימנע מזיהומים מיותרים שיעשו לכם בעיות רפואיות בשיניים או בחניכיים. או גרוע מכול יסתמו לכם את החור ויגרמו לכם לוותר עליו לתמיד! 😭