עגיל לטבור הוא אביזר אופנה פופולרי. והיום המון בני נוער בישראל בוחרים לעשות את זה. ישראל היא מדינת חוף! חוף הים הוא מקום הבילוי המועדף על רוב האנשים בחודשי הקיץ. מה שהופך את העגיל לרלוונטי במיוחד. אפשר לעשות עגיל מזהב או מכסף, ועוד. למעשה, עגילים לטבור מעניקים ביטחון עצמי.

בישראל פירסינג בטבור נחשב כקישוט אופנתי, אך יש תרבויות בהן פירסינג בטבור נחשב כחלק ממסע רוחני. ברפואה האלטרנטיבית של ההינדואיזם, מאמינים שעגיל בטבור משפר את תפקוד הפונקציה של הצ’אקרה (כל אחד ממרכזי האנרגיה בגוף) השלישית ומקלעת השמש. מקלעת השמש הינה רשת עצבים סימפתטיים בחלק האחורי של הבטן השולטת ברגשות, כגון כוח רצון והערכה עצמית. בנוסף היא שולטת באיברים בגוף, כגון הלבלב והכליות. במערכת אמונות זו, עגיל בטבור משמש כ”שומר סף” כדי להחזיק אנרגיה חיובית בגוף ומונע כניסה של אנרגיה שלילית.

רגע לפני שאתם עושים עגיל – מה עם סטריליות?

סטריליות היא הדבר הכי חשוב כשמדברים על עגיל לפופיק וזה לא באמת משנה אם אתם עושים עגיל בננה לטבור או עגיל לעגיל חישוק בטבור. חשוב שתבדקו שהמקום בו אתם עושים את הפירסינג הוא מקצועי וסטרילי. זה חשוב להתייעץ עם הפירסר על העגיל למתאים לכם לצורת הפופיק ועל המיקום שלו. ככה תמנעו מעצמכם כאב מיותר. חשוב לזכור שלא כל עגיל יתאים לכם! אם יש איזושהי צורת עגיל ספציפי שאתם רוצות לשים בתום תקופת ההחלמה. לרבות עגיל פרסה, עגיל חישוק או צורה אחרת.. חשוב לציין את זה לפירסר לפני כך שהוא יוכל לתכנן לכם את החור הצורה מתאימה.

כמה זמן לוקח להחלים מפירסינג בטבור?

לעגיל בטבור יש זמן החלמה יחסית אורך. זה לוקח בין שנה לשנה וחצי זה כמובן תלוי סטיפול שתתנו לעגיל שלכם בתקופה זו.
כשאתם מחליטים לעשות עגיל בפופיק חשוב שתבררו על תהליך ההחלמה שמתאים לעגיל שלכם עם הפירסר.

שלבי החלמה מעגיל לטבור:

  • השלב הדלקתי הנמשך מספר ימים.
  • לאחריו הגוף מחלים מהפצע.
  • השלב בו הפצע מחלים לגמרי ורקמת הצלקת כמעט נעלמת. בו תוכלו להחליף סוגים של עגילים כמו עגיל בננה, חישוק או פרסה ואף סגנונות שונים של עגילים מזהב או מטיטניום מעוצב.

כמה פרטים טכנים שכדי לדעת:

עובי של העגיל הוא 14g שזה 1.6 מ”מ
אורך סטנדרטי הינו 10 מ”מ או 12 מ״מ
זמן החלמה מלא הוא 12 חודשים
בתור עגיל ראשוני תמיד תצמדו לעגיל זהב או עגיל טיטניום

איך לטפל בעגיל חדש?

כמו כל פצע ועגיל חדש יש לוודא שאתם מטפלים בצורה הטובה ביותר.
אז מה עושים? בשלושה החודשים הראשונים אתם צריכים לחטא את העגיל עם מי מלח ובפנטן פלוס שלוש פעמים ביום.
תמנעו וספריים קנויים שכוללים ספריי מי מלח, אלכוהול או כל ספריי אחר לחיטוי. ותצמדו לתהליך בחלמה טבעי שתוכלו להכין לבד בבית על פי המתכון הזה.

תנקו את העגיל עם המי מלח באמצעות מקל אוזניים חדש. ובתום הניקוי קחו מקל אוזניים חדש ותמרחו כמות קטנה של בפנטן פלוס. לא צריך המון משחה אתם כן רוצים לתת לעגיל שלכם גם לנשום.

בנוסף לטיפול שלכם אתם צריכים לשים לב גם לגורמים מזהמים שעלולים לפתח לכם אינפקציה. לא לגעת בעגיל בלי לשטוף ידיים. תנסו לא לגעת, להזיז או לסובב אותו בכלל – רק אם אין לכם ברירה! אל תכנסו למקורות מים כמו ים, ברכה, אגם וכו למשך תקופה של 8 חודשים. ואם עשיתם פעילות שכוללת אבק, לכלוך או זעה מרובה שימו לב שאתם מחטאים את העגיל מיד אחרי.

איך לטפל באינפקציה בעגיל בטבור?

סימנים לזיהום:

  • הפרשות
  • אודם
  • נפיחות
  • כאב

איך לטפל בזיהום?

ברגע שאתם מתחילים לחשוד כי אכן מדובר בזיהום אתם קודם כל צריכים להתחיל בטיפול ומהר. ככול שתשכילו להתחיל לחטא ולטפל מהר יותר ככה הזיהום יעבור בצורה חלקה יותר.
דבר ראשון, אם התחלתם טיפול חשוב שתמשיכו אותו למשך של 3 חודשים גם אם זה נראה לכם לזיהום עבר. להפסיק חיטוי לאחר חודש גורם לאיזור להישאר רגיש לחיידקים ודוחה סטריליות. לכן זה הגיוני.

תתחילו לחטא עם מי מלח וסינטומיצין, 3 פעמים ביום. ברגע שהאינפקציה עוברת. תחליפו את הסינטומיצין לבפנטן פלוס. תחטאי כך במשך 2-3 חודשים נוספים, שלא יווצרו לכם שוב זיהום.

מה עוד חשוב לדעת על עגיל בטבור

שנייה לפני הנקב חשוב שתוודאו אם אין רגישות לחומרים מסוימים. עגיל טיטניום או זהב אמיתי זאת הבחיאה הבטוחה ורוב הסיכויים שלא יגרום לבעיה. אבל קחו בחשבון שלרוב האוכלוסייה שאין לה רגישות ספציפית ניתן גם לשים עגיל ממתכת רפואית. זאת שקמת יותר דומה בצבע שלה לכסף ושיש מימנה מחר רחב יותר של עיצובים.

עגילים לטבור הם אביזר אופנתי סקסי. חישוק הוא כבר מזמן לא רק עגיל חישוק אלא הצהרה אופנתית שגורמת לביטחון עצמי גבוה. עגיל בפופיק יכול להוציא את הייחודיות שבכם החוצה.  

האם אני יכולה לצאת להליכה או לפעילות ספורטיבית אחרת?

כן, בטח! פירסינג חדש לא אמור למנוע ממכם מלעשות ספורט.
אבל בימים הראשונים תבחרו ספורט שלא שם את העגיל שלכם בסכנה. כלומר לא לכופף ולמתוח יותר מידי את איזור העגיל הצמדו לתנועות ותרגילים קלים. הליכה וריצה קלה היו הבחירה המועדפת שלכם בתקופה זו. ותשמרו טוב שלא תקבלו מכה בעגיל.
אחרי שסיימתם את הפעילות הגופנית תתקלחו ותחטאו את העגיל עם מי מלח. כי זכרו שגם זעה מרובה עלולה להיות גורם לזיהום במיוחד בעגיל חדש.

קרה לכם שנגעת בעגיל בלי לשים לב?

להתרגל לנוחכות של עגיל חדש לוקח קצת זמן. ולפעמים אתם נוגעים בעגיל בלי לשים לב עם היד וזה עלול לכאוב.
לכן, חשוב שתהיו סופר זהירים ותהיו מודעים מתי זה קורה לכם. בין אם זה קורה יותר כשאתם לובשים ג’ינס מסויים או מכנסיים גבוהים.
ממש חשוב להיות זהירים וערנים כי כל מגע כזה יכול עלול להוביל לזיהום. הידיים שלנו סופר מזהמות! וזה לא טוב לעגיל חדש. במידה וכן נעגתם בעגיל תדאגו לחטא עם מי מלח הכי מהר שאתם יכולים, בשביל למנוע זיהום.

מה לעשות עם העגיל בטבור הזמן הריון?

את בהריון? בעיקרון יש לך שתי אופציות.
את יכולה פשוט להוציא את העגיל קצת לפני ההריון וככה החור פשוט ייסגר לאט לאט אבל העגיל לא יפריע לך. או שתדאגי להזמין עגיל מתאים שעשוי מביופלקס, חומר סיליקוני גמיש שלא יפריע לבטן לגדול. לעוד מידע על עגיל להריון תקראי כאן.

לעוד מידע על איך לטפל העגיל חיצוני