נזם?
זאת המומחיות שלנו!
לזימון תורים >>

קצת על עגיל נזם

עגיל נזם לאף הוא עגיל שממוקם בצד של האף בדופן הנחיר. היום הרבה אנשים יודעים להעריך את היופי, הייחודיות וחן של העגיל הכייפי הזה. מה שבאמת נחמד זה שהוא עגיל שמאוד קל לעשות. הוא ממוקם במקום שרואים במרכז הפנים ואי אפשר לפספס אותו קטן ככול שיהיה.

מפרט טכני

עובי: 0.8 מ”מ (20ga) או 0.6 מ”מ (22ga)

קוטר חישוק: 8 מ”מ או 6 מ”מ

מתכת מומלצת לעגיל רפואי: זהב או טיטניום

זמן החלמה: נע בין שלושה חודשים לחצי שנה

רמת כאב והחלמה

עגיל נזם לא נחשב לעגיל כואב. הוא ממוקם באיזור סחוסי מאוד דק. תהליך הניקוב הוא ממש מהיר, אז גם אם זה קצת כואב זה לא ליותר מכמה שניות בודדות. ההחלמה של העגיל לא מסובכת. נדרש קצת טיפול וחיטוי בימים הראשונים. אבל זה לא עגיל שמושך אליו יותר מידי זיהומים בטבעו, בייחוד עם בחרתם לעשות עם מחט.

איך לטפל בעגיל נזם חדש?

עגיל נזם יש לחטא עם מי מלח שלוש פעמים ביום. איך עושים את זה? תמיד מתחילים בלשטוף ידיים הייטב!
עקבו אחר המתכון להכנת מי מלח למתכון פשוט לכנה עצמית בבית. ועם מקל אוזניים יש לנקות את איזור הנזם בעדינות. יש למרוח משחת פנטן פלוס פעמיים ביום (בוקר וערב) כדי למנוע אינפקציה. זוהי משחה מחטאת פצעים לכן מומלצת במיוחד לשימוש בעגילים חדשים.

להימנע מלהיכנס למקורות מזהמים כגון ים, בריכה ועוד. לאחר כל רחיצת פנים או מקלחת, יש לחטא את העגיל עם מי מלח. משום שגם מי ברז הם גורם מזהם שעלול לעשות אינפקציה.

מחט או אקדח?

כשמדובר בעגיל נזם עדיף מחט. היא מאפשרת שליטה טובה יותר במיקום החור ומאפשרת להכניס עגילים איכותיים יותר. מחט עושה חור נקי יותר ופחות פוגעת ברקמות. ולכן, היא נחשבת לפחות כואבת ויש פחות נטייה להתפתחות של זיהומים.

כמה עולה ואיפה עושים?

נזם באף נחשב לעגיל שקל לעשות ולכן יש המון דוכנים בקניון וקוסמטיקאיות שניתן לעשות אצלם את העגיל. אבל אל תתפתו ולכו אל הפירסר. אדם מקצועי עם ניסיון שיודע דבר או שניים על עגילים, טיפול נכון וסטריליות. עגיל שנעשה עם מחט אמור לעלות בסביבות ה 180 שקלים.

איך לטפל באינפקציה בנזם?

לחטא עם מי מלח שלוש פעמים ביום. מי מלח זו הדרך הכי טבעית לחיטוי הפצעים שלנו, בניהם גם עגילים. אבל אם כבר יש לכם אינפקציה ייתכן שמי מלח לבד לא יספיקו. ואז אתם צריכים לשלב גם משחה אנטי בקטריאלית, שתעצור את התפשטות האינפקציה. המשחה המומלצעת ביותר לסיטואציה היא הסינטומיצין. המשחה דורשת מרשם רופא לכן כדאי ורצוי לעצור אצל רופא המשפחה שלכם.

איך אני יודע שמתחילה לי אינפקציה בנזם?

סימנים להתחלת אינפקציה בנזם שכדי שתכירו:
– אודם ונפיחות באיזור העגיל
– כאב
– הפרשות מרובות ואפילו דימום
– גולה באזור העגיל

יש לי גולה קטנה ליד העגיל באף, מה לעשות?

גולה באיזור הנזם זה ככול הנראה התחלה של זיהום. יש להתחיל בחיטוי אינטנסיבי של מי מלח שלוש פעמים ביום. בנוסף יש למרוח משחת סנטומצין פעמיים ביום.
אם מדובר בעגיל חדש/עגיל רפואי. יכול להיות שהמתכת של העגיל שלכם לא מתאימה לכם. כשעושים עגיל נזם עם אקדח קחו בחשבון שלא כל העגילים עשויים ממתכות שמתאימות כעגילים רפואיים.

האם עגיל רפואי חייב להיות סטאד צמוד?

תלוי איך אתם עושים את הנקב. אם אתם עושים עם אקדח או ערכה חד פעמית אז כן העגיל חייב להיות צמוד כי זה מה שמתאים לאדקח. אם אתם עושים עם מחט אתם יכולים לבחור איזה עגיל שאתם רוצים. כולל עגיל חישוק, פרסה או צמוד.
קחו בחשבון, שאם אתם רוצים לעשות עגיל חישוק על ההתחלה. אתם צריכים לשים חישוק גדול יותר שיאפשר למקום להתנפח ולהחלים בצורה תקינה בלי להפעיל לחץ על האיזור. כמובן, תמיד תלכו לפירסר מקצועי שיודע את העבודה וצריך לדעת את כל זה.

איך להחליף עגיל נזם?

  1. תשטפו ידיים
  2. קחו כמה ריבועי נייר טואלת וקפלו אותם לריבוע, שיהיה קצת עבה, ותניחו עליו את העגיל החדש.
  3. תרססו ספריי מרפן על העגיל החדש משני הצדדיו. לרסס בנדיבות, שייחטא העגיל הייטב מכל הצדדים.
  4. בזהירות להוריד את העגיל שעליכם ולהחליף.
  5. בסיום ההחלפה תחטאו עם מי מלח את האיזור. אתם יכולים גם למרוח פנטן פלוס במידה ויש לכם בבית. תחטאו את העגיל שלוש פעמים ביום הראשון, גם אם העגיל ישן.

piercings.co.il#

עגיל נזם

האם עגיל נזם עלול להשאיר לי צלקת?

אם אתם עושים את העגיל עם מחט, ומטפלים כראוי בפירסינג, אין סיבה שתישאר צלקת. גם אם זה חור ישן בן כמה שנים. כשתרצי להוריד את העגיל אולי תישאר צלקת קטנטנה של החור עצמו. אך גם היא תיעלם בסוף, מפני שזה איזור סחוסי שמתחדש כל כמה זמן.

נפל לי הנזם! מה ניתן לעשות?

תנסו להכניס בעדינות את הנזם בחזרה. במידה וזה לא מצליח תנסו שוב אחרי מקלחת. אם הצלחתם מצוין! עכשיו תדאגו לחטא אותו פעמיים שלוש ביום עם מי מלח ולעקוב שלא מתפתחת אינפקציה.
אם לא. יכול להיות מאוד שהחור נסתם ואין הרבה מה לעשות אם זה. עגילים חדשים שנופלים עלולים להסתם ממש מהר. אל תנסו לדחוף את העגיל בכוח כי אתם סתם תפצעו את עצמכם. העצה הטובה ביותר זה לתת לאיזור להחלים קצת ואז ללכת לפירסר ולנקב מחדש. רק שהפעם תוודאו שאתם עושים את זה עם מחט. כך תוכלו לבחור את צורת העגיל ואיכות שלו, כדי להבטיח שלא ייפול לכם שוב העגיל.

האם ניתן לחדש נזם?

היה לכם כבר נזם בעבר? נסתם לכם החור ואתם רוצים לעשות שוב?
התשובה היא כן. אתם יכולים לחדש את הנזם ולעשות אותו בדיוק באותו מקום.
תדאגו לעשות אותו עם מחט ותבקשו מהפירסר לוודא שהעגיל סגור היטב. בין אם זה עגיל סטאד, חישוק או פרסה.

אפשר להשתזף אחרי שעושים עגיל נזם?

ברור שלא!
כל עגיל פירסינג חדש שעושים הוא פצע פתוח בהתחלה. קטן ככול שיהיה! שיזוף עלול לגרום לזיהום גדול וכוויות בתכשיט.
לכן, יש להמנע מכל סוג של שיזוף למשך תקופה של לפחות 6 שבועות לאחר שעשיתם את העגיל.
זה כולל: שיזוף מתחת לשמש, ספריי שיזוף ומיטות שיזוף.

האם לעגיל באף יש סוגר?

לא, לנזם אין סוגר מאחורה. יש ארבע צורות של עגילים ובדרך כלל תהיה צורה אחת שהכי תתאים לכם:
– צורת L – העגיל מגיע מכופף בצורת L כאשר הרגל היא מה שמונעת מהעגיל להחליק החוצה.
– צורת עצם – עגיל ישר שבקצה שלו יש לו כדור קטנטן שמונע מהעגיל לצאת.
– עגיל ארוך – עגיל ישר וארוך שאחרי שהכנסתם אותו פנימה אתם צריכים לכופף אותו. לפי איך שנוח לכם ולפי צורת האף שלכם. ככה שהוא לא ייפול.
– עגיל בורג – עגיל שיש לו קשת מאחורה. מכניסים אותו לאף בסיבוב כמו הברגה והקשת היא מה שמונעת מהעגיל ליפול.

כמה זמן לוקח לחור של נזם להעלם?

אז כמובן לאם לא שמים את העגיל בחור. החור עלול להסתם ועם הזמן להעלם. אבל זמן ההעלמות שלו תלוי בכמה פקטורים חשובים. בניהם כמה זמן יש לכם את גיל העגיל וקצב הריפוי של הגוף שלכם.

לחור טרי – זה עלול לקחת מספר שניות, דקות, שעות ואם הגוף שלכם מחלים לאט אז זה ייקח כמה ימים בודדים.
לחור ישן – יש יכול לקחת דקות, שעות ועד שבוע וחצי.

ככה שזה באמת תלוי ברמת ההחלמה של הגוף הספציפי שלכם. בכללי חור של נזם נסתם יחסית מהר זה איזור של רקמות שמתחדשות מהר יחסית ולכן החור נסתם בקלות.
כמובן, שזה שהחור נסתם לא אומר שהצלקת נעלמה. לצלקת לוקח קצת יותר זמן זה בדרך כלל עניין של חודש חודשיים. עד שהקרמות מתחדשות מספר פעמים והצלקת יורדת. יש כאלה שהצלקת נשארת איתם גם תקופה ארוכה. אבל היא בדרך כלל כל כך קטנה שרק אם תחפשו אותה תראו אותה המראה.

עגיל לאף ללא חור

הכוונה כמובן לעגיל נזם מזויף שאתם לא צריכים חור עבורו. כן, יש אצלנו מבחר עגילים בדיוק כאלה שנראים ממש אמיתיים.

למי זה מתאים? לאלו ממכם שהיו רוצים לראות איך נזם היה נראה על האף שלכם. לקבל קצת חוות דעת מהחברים שלכם. ולעזור לעצמכם לקבל החלטה לפני שאתם ניגשים אל המחט.
למי שפשוט מפחד מהמחט אבל כן היה רוצה להנות מנזם שנראה אמיתי, זה פתרון מעולה! רק קחו בחשבון שלא כמו עם נזם אמיתי אתם לא תוכלו להתקלח איתו או לרוץ איתו לתוך הים.
וכמובן, שזה מתאים לאלו מאיתנו שלא רוצים נזם כל הזמן. כאלו שרוצים לענוד אותו רק מידי פעם או רק לאירועים ספציפיים.

מכל סיבה, אצלנו תוכלו למצוא קולקצייה מגוון לעגילי נזם לאף שלא דורשים חור