עגיל קונץ’

עגיל קונץ’ או עגיל קונצ’ הוא עגיל שרבים בוחרים לעשות. הוא עגיל שנראה טוב כמעט על כל אוזן ומשדרג כל הופעה בשנייה. הינה כל המידע שאתם צריכים לדעת על עגיל קונץ’ במקום אחד.

כמה עובדות שכדאי לכם לדעת על עגיל קונץ’ שנייה לפני שאתם ניגשים אל המחט

מידע מהיר:

מיקום: חור בחלק הפנימי של האוזן

מחיר: 150+ שקלים – לא כולל התכשיט

רמת כאב: 6/10

החלמה: 3 – 9 חודשים

מידות עגיל מומלצות: החישוקים בקוטר של 10-12 מ”מ והמוטות באורך של בין 8 – 12 מ”מ

עובי העגיל: 1.2 מ”מ (16ga) או 1.6 מ”מ (14ga)

הוראות טיפול: נדרש חיטוי פעמיים ביום, רצוי להימנע מלישון על האוזן ולא לענוד אוזניות בזמן תקופת ההחלמה. כמו כן, שתנסו לא לגעת או לסובב את העגיל באוזן! רק כשאין ברירה (שזה בדרך כלל שאתם החטאים אותו).

מה זה בעצם עגיל קונצ’?

עגיל קונץ’ ממוקם במרכז האוזן בחלקה הרחב ביותר. בגלל שיש הרבה מקום באיזור הזה של האוזן אז יש גם הרבה מקום להתאמות אישיות שלכם. כשאתם מהולכים לעשות עגיל קונצ’ קחו בחשבון שמיקום העגיל גם מאוד תלוי במבנה האוזן שלכם. אתם יכולים לעשות עגיל קונצ’ פנימי או חיצוני.

עגיל קונצ’ פנימי זה שהחור שממוקם בדיוק באמצע האוזן ומתאים בדרך כלל לעגילים צמודים עם אבן או עיטור.

עגיל קונצ’ חיצוני זה חור שממוקם קרוב יותר לקצה של האוזן ובדרך כלל מתאים לעגיל חישוק שמחבק את האוזן.

מה שמעניין בעגיל קונצ’ זה שבגלל המיקום המיוחד, כולם יכולים לעשות אותו! והכי מדהים זה שאנחנו חייבים להתאים את העגיל לצורת האוזן האינדיבידואלית שלנו. מה שנותן לעגיל תמיד טוויסט קטן שנראה צמיד שונה על כל אחד ואחת מאיתנו.

כמה פירסינג קונץ’ כואב?

זה קשה להעריך כאב, כי זה באמת מאוד אישי ומשתנה מאדם לאדם. אבל מכיוון שהוא ממוקם במרכז האוזן, בחלקה העבה ביותר וחוצה איזור סחוס עבה, זה הגיוני שהוא גם כואב יותר. אבל לא בהרבה יותר כואב מעגילים אחרים באוזניים. מכאן שזה גם לא סוף העולם.

תהליך ההחלמה לוקח בין 3 ל-9 חודשים. וזה כמובן תלוי בטיפול שהעגיל מקבל ובבריאות הכללית של הבנאדם.

עגיל קונץ חישוק

איך לעשות עם מחט או אקדח?

רק מחט. אל תתקרבו לאקדחים או שדכן!
חשוב שתבינו שזה איזור סחוסי ויש לדייק במיקום העגיל. שימוש האקדח/מהדק יכול לגרום לטעויות שלא תוכלו להיפתר מהם.
שימו לב, שהעובי של העגיל הוא קצת יותר רחב מעגיל רגיל באוזן. ואתם צריכים לוודא שהעגיל הרפואי שלכם עשוי ממתכת איכותיות שלא תעשה לכם אינפקציה.

כמה עולה לעשות עגיל קונץ’?

בדרך כלל מחיר עגיל במקומות מקצועיים עולה בסביבות ה 150-160 שקלים לחור ועוד 60 שקלים לעגיל הרפואי. ככה שהמחיר הכולל הוא בסביבות ה200 שקלים כולל התכשיט עצמו.

אפשר לעשות עגיל חישוק או פרסה כבר בהתחלה?

בעיקרון כן. אבל אנחנו פחות ממליצים.
אנחנו תמיד ממליצים ללכת על עגיל ישר בתקופת ההחלמה. עגיל עגול, לרבות עגיל חישור או עגיל פרסה, מקיפים את האוזן. ולכן, הסבירות שהעגיל יזוז גדולה יותר. חשוב שתדעו שבשלב ההחלמה כדי שהעגיל שלכם יזוז כה שפחות! כל תזוזה עלולה לפתוח לכם את הפצע. ולהוביל לנפיחות חמורה יותר, לצלקת ולהאריך את משך זמן ההחלמה של העגיל.

האם ניתן להרחיב עגיל קונץ’?

בעיקרון כן. רק אחרי החלמה מלאה של העגיל.
אבל שימו לב שהעגיל ממוקם באיזור סחוסי. וסחוס יכול להתעקם ולהישבר. מה שאומר שכל הרחבה חייבת להיות במידה טובה.
כדאי שתדעו שהרחבה באיזור הזה של האוזן לא נסגרת לעולם.

טיפים לטיפול בעגיל קונץ’ חדש

כל חור חדש בגוף מגיע עם הסכנה חדשה לאינפקציה. ולכן, הטיפול המונע הוא כל כך חשוב. הפירסינג צריך לעבור חיטוי שלוש פעמים ביום עם מי מלח. הוראות הכנה למי מלח בבית. ואם אתם רוצים להאיץ את תהליך ההחלמה את יכולה לקנות בפנטן פלוס, זו משחה מחטאת והיא נורא מומלצת לטיפול בפירסינג, כמובן בנוסף למי המלח ולא במקום.
גם סבון אנטי בקטריאלי מומלץ. אתם יכולים לנקות איתו כמה פעמים ביום ואם יש זיהום להגביר את הניקיונות.

תמנעו מלישון על האוזן. ולא לג-ע-ת בעגיל! אנחנו יודעים שעגיל חדש זה מרגש ואתם רק רוצים לגעת בו כל הזמן אבל אל תעשו את זה. הידיים שלנו לא נקיות והם גורם עיקרי להתפתחות של אינפקציה. אז תשתפו ידיים, תחטאו את העגיל, שמרו על האזור נקי. עד החלמה מלאה של העגיל.
ובאופן כללי תנסו שכמה שפחות דברים יגעו בעגיל החדש שלכם כי כל דבר יכול לזהם אותו. פרווה של הכלב, רוק, אבק, זעה, כריות, מצעים ועוד מלא דברים. אז תנסו באמת לבודד את העגיל כמה שאתם יכולים בהתחלה.

איך לשמור על עגיל בריא לאורך זמן?

קודם כל תשקיעו בעגילים באיכות גבוה זה בהחלט שווה את זה. תשקיעו בזהב 14 קרט, טיטניום וסרג’יקל סטייל. תוודאו שהעגילים שלכם ברמה גבוה ועומדים בתקנים מחמירים. איכות עגיל ירודה היא גורם עיקרי לאינפקציה בעגילים בריאים.

אוזניות: אם אתם מכורים לאוזניות שלכם תחשבו פעמיים. אוזניות שנכנסות לתוך תעלת האוזן עלולות לגרום לזיהום גם כשמדובר בעגילים בראים ולא בתקופת ההחלמה.

ותנסו כמה שפחות לגעת בעגיל עם הידיים. אין צורך לשחק, לסובב או להזיז את העגיל רק כשאתם מחטאים או מחליפים אותו ואחרי ששתפתם טוב ידיים במים וסבון. בכל שאר הזמן תנסו פשוט להניח לו. הידיים שלנו ברוב הזמן לא נקיות ומספיק שנגעתם במעקה באוטובוס או כפתור של מעלית ואז בעגיל וזה עלול לעשות לכם זיהום.

האם צריך להזיז עגיל קונץ’ כדי שלא יבלע?

ממש אבל ממש לא!

העגיל לא נבלע בגלל שלא הזזתם או סובבתם אותו מספיק! הוא נבלע כי הפירסר שלכם בחר עגיל קטן מידי. עגיל קונץ’ מתנפח מאוד בזמן ההחלמה. ולכן, העגיל הרפואי צריך להיות גדול יותר ב 2 מ”מ. כלומר שאם אתם שמים חישוק הוא צריך להיות 12 מ”מ ולא 10 מ”מ ואם אתם שמים עגיל מוט צמוד אתם צריכים אורך של 10 מ”מ ולא אורך סטנדרטי של 8 מ”מ. המרחב יאפשר למקום להתנפח להחלים כארוי ולחזור לצורתו המקורית.

כשהעגיל קטן מידי האיזור מתנפח מעל העגיל ואז העגיל נבלע! ככה שאין שום קשר לאם הזזתם את העגיל או לא. כשאתם מזיזים את העגיל אתם פוצעים את הרקמות שמסביב לחור ופותחים את הפצע. ככה שבעצם אתם רק מפריעים לגוף להגיע להחלמה מלא. מה שהופך את כל תהליך ההחלמה לאיטי יותר וחושף אותכם ליותר זיהומים שעלולים לתקוף אותכם בתקופה קריטית זו.

עוד טיפים טובים

תבדקו טוב טוב מי הולך לעשות לכם את הפירסינג קבלו המלצות ולכו למישהו מקצועי. תהיו ערניים בתהליך הניקוב. דברו ובדוקו אם הפירסר שומר על סטריליות ובודק עצבים/נימים. תמיד תקשיבו להסבר על תהליך הטיפול בעגיל לפני ותוודאו שהוא נכון ותואם למה שאתם כבר יודעים. זה אולי נראה מוגזם אבל תוכלו לחסוך לעצמכם הרבה זיהומים מיותרים.
שימו לב, בסחוס הקונץ’ יש עצבים. פירסר יהיה צריך לבדוק את המקום היטב ולתכנן את החור בצורה שתהיה הכי בטוחה למבנה האוזן שלכם לפני שהוא עושה את העגיל.

אם אתם לא יכולים בלי אוזניות תדעו שהשימוש באוזניות עלול לגרום לאינפקציה בעגיל חדש. בגלל המיקום המרכזי של העגיל עדיף להניח לאוזניות עד סוף תקופת ההחלמה.

אם כבר היה לכם סיבוכים עם עגילים באזור הסחוס באוזן בעבר, סביר שזה יחזור. לא מומלץ לעשות עגיל שוב.

אם אתם עובדים בסביבת עבודה מאובקת ולא נקייה. לא מומלץ לעשות עגיל במקום כזה שמזדהם בקלות.

איך להחליף עגיל קונצ’?

זמן האיחוי שהוא 6-9 חודשים אל תנסו להחליף לפני החלמה מלאה. בפעם הראשונה שאתם רוצים להחליף את העגיל, תשקלו בחיוב ללכת לפירסר ליעוץ. הפירסר יבדוק שעגיל החלים במלואו ושניתן להחליף את העגיל בביטחה. וגם חשוב לקבל ממנו קצת הסבר על סוג העגילים שמתאים לחור שלכם: עובי, אורך, קוטר וכו

הוראות החלפת עגיל

  • שתפו ידיים הייטב עם מים וסבון
  • פתחו את העגיל החדש ותשרו אותו במי מלח לכמה שניות
  • תוציאו ותייבשו את העגיל החדש ושימו אותו על נייר נקי
  • עם מקל אוזניים תנקו את החור מעט
  • תוציאו את העגיל הישן בעדינות ותחליפו אותו בחדש בזיהות!
  • תנקו את האיזור שוב עם מי מלח וניתן אף למרוח הפנטן פלוס ביום הראשון

סוגי עגילים שמתאימים לעגיל קונצ’

עגיל צמוד או עגיל לברט, הם הבחירה המושלמת לעגיל קונצ’ פנימי. הם קטנים ונוחים והכי חשוב קל להחליף אותם! זה העגיל שאתם צריכים תמיד לבחור לעגיל הרפואי שלכם. אבל לאחר החלמת העגיל תמיד אפשר להחליף לעגיל צמוד או חישוק. כמובן בחירת העגיל תהיה תואמת למיקום העגיל באוזן ולמבנה הפיזיולוגי של האוזן.

עגילי חישוק או עגילי קליקר, זאת בחירה נפוצה לעגילי קונצ’, בייחוד שמדובר על עגיל קונצ’ חיצוני. והם מגיעים בכל העיצובים שרק חלמתם עליהם! אבל חשוב לזכור שהם גם קצת יותר מסוכנים בהתחלה. בהתחלה תמיד יש להם נוטייה להיתקע בבגדים, להסתבך בשער או סתם לקבל מכות פתאומיות. אבל אחרי שעברתם את תהליך ההחלמה, זה אחד העגילים היותר שווים שיש!

החומר כן קובע! עגילי קונצ’ רגישים יותר בגלל המיקום המיוחד. ולכן, כל מינון הכי פיצפון של ניקל יכול לגרום לזיהום. תמנעו מפלדה רפואית ותיצמדו לטיטניום וזהב. גם אם מדובר בחומרים קצת יותר יקרים, תדעו שבעתיד זה ישתלם לכם.

למגוון עגילי הקונץ המשוגעים שלנו

האם יש סיכונים בפירסינג קונץ’?

  • בדומה דומה לעגילים אחרים גם עגיל קונץ’ חשוף לנפיחות יתר, זיהום, דחייה, צילוק וקריעת איזור הסחוס/העור.
  • קחו בחשובון שבמיקום של עגיל קונץ’ אין הרבה כלי דם. במקרה של זיהום זה עלול להיות קריטי, כי לגוף קשה יותר להתמודד עם זיהום בהשוואה לעגילי סחוס אחרים.
  • זיהום באיזורי סחוס האוזן עלולים לחדור למחזור הדם ולהוביל לבעיות שקשה לטפל בהם.

איך אני יודע שהעגיל מתאים לי?

בא לכם עגיל חדש אבל אתם לא בטוחים שעגיל קונץ’ הוא אחד שלכם?! אתם לא לבד. לפעמים לבחור עגיל חדש עלול להיות עסק מבלבל. אז לפני שאתם נגשים אל במחט ומתחילים תהליך החלמה הנה כמה דרכים שיעזרו לכם להחליט.

כפי אתם יודעים גם אנחנו חובבי עגילים! אבל תמיד טוב לדעת שזאת ההחלתה הנכונה עבורנו. ולכן הקמנו קולקצייה שלמה של עגילים מזויפים! ובניהם מבחר גדול של עגילי קונץ’ מזויפים. היופי בקולקצית העגילים במזויפים זה שאי אפשר לדעת זהם מזויפים. העגילים נותנים לכם אינדיקציה אמיתית של איך העגיל הולך להיראות עליכם. ואפילו תוכלו להתחיל לשלב אותו עם לוקים שאתם אוהבים ולקבל עליו חוות דעת מאחרים. והכי חשוב זה שאתם קונים עגיל שהוא איכותי ושהוא באמת נראה כמו עגיל אמיתי!

עגיל קונץ'
קונץ’