פירסינג תופס מקום מיוחד בעולם האופנה ויותר אנשים בוחרים לעשות פירסינג בפנים, באוזן ובגוף. סט מושלם של עגילים מגיע עם מידה מסוימת של אחריות מצדכם. וכמובן, גם אחרי ההדרכה שקיבלתם מהפירסר שלכם. ההתרגשות מהפירסינג החדש מחקה מזיכרונכם כמה פרטים חשובים על תהליך טיפול בפירסינג. אז כדי למנוע טעויות נפוצות כתבנו לכם מדריך לטיפול נטול כאב ולהגיד לכם מה ככול הנראה אתם עושים לא נכון.

אמצעי מניעה ראשוני: תבקשו מהפירסר שלכם להשתמש במחט ולא רובה

הרובה מחורר את האוזן על ידי לחץ, כך שהוא גורם להרבה נזק לא נחוץ לרקמות. סיבה נוספת לא להשתמש באקדח זה כי קשה לשמור עליו 100% סטרילי.

מחט היא חד פעמית וסטרילית לחלוטין. היא מאפשרת יותר שליטה מלאה ודיוק! זה עובד כמו סכין מנתחים, יוצר חיתוך קטן ברקמות, ומשאיר נזק מינימלי באזור. יש גם את הדעה הרווחת שרובה כואב פחות – אם פירסינג מחט נעשה בצורה מקצועית, הכאב מינורי לחלוטין.

טיפול בפירסינג חדש: לשטוף עם סבון ומים או תמיסת מי מלח – לא לשים אלכוהול – פעמיים ביום

אני מוצאת שאלכוהול מייבש לגמרי את הפירסינג. ואם הפירסינג מתייבש מדי הוא מתחיל להתקלף ולדמם, וכך משאיר את הפצע פתוח. מהסיבה הזו אני מעדיפה סבון המבוסס על שמן. הוא מנקה את הפצע ביעילות ומעניק לו שמן שמרכך את הרקמות בתהליך החלמתם.

כן, אפשר “לשחק” עם העגיל, אבל רק מתי שהוא רטוב

באופן כללי לא מומלץ “לשחק” עם העגיל במיוחד לא עם ידיים לא נקיות. המקום היחידי שאתם יכולים לסובב את העגיל זה כשהוא רטוב בזמן שאתם מחטאים אותו. אם הוא יבש – אל תזיזו אותו!

עגיל באזורי סחוס דורש יותר טיפול מעגיל בתנוך האוזן

כל פירסינג באזורי סחוס הוא פחות יציב והפכפך בתהליך ההחלמה. רמת הכאב דומה כשעושים את הפירסינג. אבל תהליך ההחלמה לוקח קצת יותר זמן.

שימו עין אחרי סימנים של החלמה – ותדעו כמה זמן עוד יש לכם לחכות

לתנוך האוזן לוקח בין חודשיים לשלושה עד להחלמה מלאה, באזורי סחוס זה לוקח בין שלושה לעשרה חודשים. כשזה מפסיק לכאוב, להתנפח, להפריש נוזלים וכל האדמומיות יורדת, סימן שהפירסינג החלים.

תעזרו לפירסינג בצורה הכי טובה שלכם

זה דורש הרבה סבלנות לעזור לפירסינג להחלים ב 100 אחוז. תפקיד הגוף שלנו הוא להיפטר מחפצים חיצוניים, אז אתם צריכים לעזור לו לחיות עם הפירסינג החדש בשלום. אתם חייבים להיות סבלניים ולטפל בו עד להחלמה מלאה. לפעמים הדברים הפשוטים הם הכי טובים: מים וסבון לניקוי, וקרח להורדת הנפיחות. ברור שאם תטפלו בעגיל כמו שצריך תוכלו למנוע זיהומים.

אם הפירסינג שלכם מציק, לא להיכנס לפאניקה

במידה ואתם מבחינים בנפיחות מוגזמת, אדמומיות מוגברת, גלי חום או הפרשת נוזלים כרונית, אל תילחצו. ב 90% מהמקרים הפירסינג החדש רק מגרה את האזור ולא סובל מזיהום. כל פירסר שתלכו אליו יסתכל על הפירסינג ויוכל להרגיע אתכם. אף פעם אל תכנסו לפאניקה – במקרה הכי גרוע אנחנו פשוט מורידים את התכשיט. אל תשאלו חברים אלא תלכו לרופא או פירסר מקצועי. ואני ממש לא ממליצה לכם לקרוא באינטרנט בזמן לחץ. הפירסר שלכם צריך להיות התחנה הראשונה במקרה וישנה איזושהי סוג של דאגה, אף אחד אחר. 

לעוד מידע על טיפול עגיל חיצוני

לעוד מידע על טיפול עגיל פנימי

להמלצות נוספות ושאלות ספציפיות תרגישו חופשי להגיב בבלוג או בפורום שלנו ואנחנו נשתדל לענות בהקדם.