פירסינג בגבה הפך בשנים האחרונות לפופולארי ואופנתי במיוחד. בין אם זה עגיל בגבה לבנות או עגיל בגבה לבנים. זהו סוג של פירסינג שימשוך תשומת לב בכל מצב. ולא, אין משמעות לצד שבו שמים את העגיל.

ישנם ארבעה סוגי עגילים לפירסינג בגבה: עגיל מוט ישר או מעוקם כמו בננה, עגיל לחץ בגבה בצורת חישוק סגור ועגיל פרסה. צורת הפירסינג הנפוצה ביותר היא במאונך, כשהעגיל עובר מהצד העליון של הגבה לצדה התחתון. אפשרות נוספת היא פירסינג אופקי שבו העגיל נעשה לרוחב, מעל הגבה. כמובן שניתן לשלב בין פירסינג אנכי לפירסינג אופקי, להוספת עניין. 

עגיל בגבה כאב והחלמה


רמת הכאב בפירסינג בגבה היא נמוכה יחסית, כמו הכאב שמרגישים כאשר מורטים שערות בגבה.  תהליך הדיקור הוא קצר מאוד מאחר והוא לא נעשה לעומק כמו בצורות פירסינג אחרות.

לכן, כאשר עושים עגיל בגבה, החלמה מלאה היא עניין של חודשיים עד שלושה חודשים. אבל, אם אתם רוצים לשים כמה עגילים בגבה, מומלץ לעשות כל אחד מהם בנפרד כדי לתת מספיק זמן להחלמה מלאה בין עגיל לעגיל.

כדי לעזור לפירסינג להחלים, מומלץ לנקות את האזור עם תמיסת מי מלח, פעמיים עד שלוש ביום.

אינפקציה בעגיל בגבה – מה עושים?

אחרי הפירסינג עשויה להיות נפיחות קלה סביב האזור וסימנים כחולים שייראו כמו “פנס בעין”, שאמורים לעבור תוך מספר שעות. 

לעומת זאת, הפרשות בעגיל בגבה שאינן שקופות אלא בצבע צהוב, אפור או ירוק הן סימן לדלקת. במקרה כזה, חובה להתייעץ עם הפירסר שביצע את הפירסינג או רופא. כמו גם במקרים של חום או אדמומיות, כאב דוקר או נפיחות קשה סביב הפירסינג.  

מה לא לעשות עם עגיל בגבה?

אל תשחקו עם העגיל ואל תמרטו שערות בגבה בשעווה באזור הפירסינג, עד להחלמה מלאה. בנוסף, בזמן תספורת, רצוי לכסות את הפירסינג עם תחבושת, כדי שהמסרק לא ייפגע בעגיל. אבל, היזהרו לא להדק את התחבושת על הפירסינג שלא יווצר לחץ על חורי הכניסה והיציאה של העגיל שעלול לגרום לצלקות.  

לקולקציה המלאה של העגילים לגבה