האם אי פעם הרגשת את הסטריאוטיפים של אנשים כלפי אנשים עם תכשיטי גוף? אתם חושבים שהסטריאוטיפים מייצגים את מי שאתם כאינדיבידואלים? האם הסטריאוטיפים השליליים נגד תכשיטי הגוף מונעים ממך לעשות את הפירסינג שתמיד רציתם? פירסינג הושפע רבות מתרבויות אפריקניות ואסיאתיות במשך מאות שנים. פירסינג פנים וגוף התחילו להיות פופולרים כבר בשנת 1970. והמשיכו לצבור תאוצה רבה בתוך התרבות שלנו עד היום. למרות הפופולריות הגוברת של תכשיטי הפירסינג. יש עדיין סטריאוטיפים קשים נגד אנשים עם תכשיטי פירסינג בגוף. במקום העבודה, הליכה ברחוב, או אפילו בבית שלכם.

סטריאוטיפים משותפים ותפיסות מוטעות:

  • חוסר אחריות
  • קשיים להתקבל לעבודה
  • מחפש תשומת לב
  • חסרי השכלה
  • ציפייה שיהיה לך סף כאב גבוה או שאתה נהנה מהכאב
  • שיאמרו לך שוב ושוב: “היית נראה ממש טוב אם היית מוציא/ה את כל השטויות האלה החוצה!”
  • מופקר/ת
  • לא מקצועי
  • נוטה להסתבך ולהיות מעורב בפעילות פלילית
  • חצוף / גס רוח
  • “איך כל אלה ייראו כשתתבגר?”

אומנות הגוף זו עבודה

גם היום יש אפליה המקומות עבודה רבים. אנשים בעלי פירסינג, במיוחד פירסינג בפנים, נתפסים בעיני מעסיקים רבים כלא מקצועיים. ולכן, במקרים רבים זה מטרפד את העסקתם במקומות עבודה רבים.

ולכן, אנשים רבים שאינם מוכנים להסיר את העגילים ינסו למצוא פתרונות יצירתיים להצנעת התכשיט והסתרתו. על מנת להגדיל את סיכוייהם בקבלת העבודה.

לדוגמא, אנשים עם ספטום יעדיפו לענוד פירסינג פרסה או ריטיינר כך שיוכלו להפוך אותו ולהסתירו. ישנם תכשיטי פירסינג אחרים שקל יותר להסתירם על ידי ריטיינר שקוף.

לצערנו הרב, גם היום קיימות סטיגמות מיושנות בחברות שאינן מסוגלות להבין שלפירסינג אין שום השפעה של היכולות הקוגניטיביות של המרואיין, שכן אין קשר בין הפירסינג לביצועים המקצועיים של כל אדם.

אך מצד שני, ברור שיש גם מעסיקים רבים שאינם מפלים והם סובלניים יותר כלפי בעלי העגילים. היום מקומות עבודה רבים מבינים שכשהם מגבילים את חופש הביטוי של עובדיהם זה עלול להוריד להם את המורל. ואף לגרום להם להרגיש מופלים ומדוכאים.

שוברים את הסטריאוטיפים

הרבה אנשים חושבים שכדי להניע את עצמך לעשות קעקוע או פירסינג אתה חייב שתהיה לך איזושהי משמעות עמוקה שתתמוך את החלטתך – וכמובן שאין לך!

רבים מוצאים את עצמם אצל הפירסר בגלל לחץ חברתי והמחשבה שזה ישפר להם את המראה החיצוני. סיבות נוספות לעשות פירסינג הן ביטוי עצמי, השפעה תרבותית, סיבות רוחניות, התמכרות או ללא שום סיבה מיוחדת!

סטריאוטיפים מיושנים נגד אנשים בעלי תכשיטי פירסינג לרוב מקורם מבורות ו/או מפחד ו/או קבעון. וכמובן, שזה הרבה יותר קל לתייג מישהו מאשר לקבל אותו.

תכשיטי פירסינג לא משקפים מי הוא האדם. למעשה, מה שהכי כיף בפירסינג זה שכל אחד שהולך לעשות פירסינג עושה את זה מסיבות אחרות וכל אחד בא עם ההשקפות ונקודת המבט הייחודית לו.

ותסכימו איתי שזה הרבה יותר מעניין להכיר את האנשים מאחורי העגיל. ולא את סטריאוטיפים רדודים הללו.

עבור אלה מאתנו בעלי תכשיטי הפירסינג, אתם יכולים להמשיך ולהילחם בסטריאוטיפים השליליים על ידי עבודה קשה, והוכחה מה אתם באמת שווים, ולהתעלות על האנשים שמטילים בכם ספק ושופטים אתכם בלי להכיר את האיכויות שלכם!

וזכרו תמיד תישארו נחמדים ומבינים כי סובלנות היא דו צדדית. אנחנו חייבים ללמוד לקבל את אלה שלא מקבלים אותנו. כדי ליצור חברה יותר מקבלת ומכילה בעתיד. אז תהיו סבלניים והכי חשוב תמיד תישארו נאמנים לעצמכם כי החיים פשוט קצרים מדי.

לכל קולקציית תכשיטי הגוף שלנו